Vízitúra a Dunakanyarban - Szob és Vác között

A 25,6 kilométeres evezés indulópontja a Duna zebegényi szakasza, kiszállási pontja pedig a verőcei kavicsos föveny.

Az Ipoly és a Duna torkolatától induló túra Magyarország egyik leglátványosabb természeti táját, a Dunakanyart fedezi fel. A túra során Zebegényben és Nagymaroson is megállhatunk pihenni vagy enni, esetleg Verőcén a strandon csobbanni egyet.

1. nap

25 km

A túra Szob hangulos, platánokkal szegélyezett parti sétányáról indul. A Dunát itt magas hegyek ölelik körül - jobbra a Visegrádi-hegység, balra a Börzsöny csúcsai között préseli át magát a folyam, az ország leglátványosabb geológiai képződményét, a Dunakanyart létrehozva. A folyó sodrása segíti utunk, így gyorsan Zebegényben vagyunk, ahol egy kis sziget is kiötésre csábit, de a település előtt kavicsos fövenyen köthetünk ki. Zebegény tündéri falu, tengerészeti múzeumot és kiváló réteseket kínáló Rétesházat is találunk itt.

Tovább evezve Dömösön állhatunk meg, ahol kempingezhetünk, túrázhatunk illetve gyönyörű kilátást élvezhetünk a Szent Mihály hegy remetebarlangjaira. Itt nagyon felgyorsul a Duna sodrása, így körültekintően evezzünk.

A kanyarból kiérve jobbra feltűnik Visegrád, balra pedig a kiváló kikötőhelynek számító nagymarosi strand. Itt is számos vendéglátóipari egység vár ránk, a legendás Halastól a Alíz cukrászműhelyén keresztül a Piknik Manufaktúráig. Ha megebédeltünk, irány a Szigetspicc, ahol strandolhatuknk egy nagyot a kis víznél kialakuló lagúnákban és kavicsszigetek egyikén, majd Verőce felé folytassuk utunkat a Duna főágában. Innen kényelmes lapátolással érük el a verőcei fövenyt, mely felett magas partra épültek a település házai.

Vác innen már nincs messze - kikötés után nézzük meg a település csodás barokk főterét és a Tabán apró utcáinak felfedezését se hagyjuk ki!