Keszthely - Szigliget

A Balaton nyugati medencéjének legjelentősebb településéről az ország egyik legszebb fekvésű várához evezhetünk el két csodás nap alatt.

A Keszthelyi-öbölben, a Városi Strandon található vízitúra megállóhelyen bérelhetünk magunknak felszerelést. Ha gyakorlott evezők vagyunk, akkor üljünk kajakba, de ha egy klassz hétvégi programra vágyunk, akkor pakoljunk el sátrat, hálózsákot, és egy vonyarcvashegyi kempingezéssel megfűszerezve fedezzük fel a Balaton legszebb kilátású várát - Szigligeten.

1. nap

26 km

A keszthelyi strandról indulva északnak haladunk, majd kelet felé fordul a partvonal. A gyenesdiási üdülőkörzet szinte összeépült Vonyarcvasheggyel, ahol egy kiváló kempinget találunk, a felettünk a dombon romantkus Szent Mihály-kápolnát pillanthatjuk meg, mint kiváló tájékozódási pont. Ha csak eddig evezünk, akkor 14 kilométert tettünk meg, ami egy kellemes, fél napos program, de ha korán reggel indulunk, akkor 5-6 óra alatt elérhetjük a szigligeti strandot, ahol a legendás Oszi bácsi keszegsütőjében ebédelhetünk. Innen csak egy rövid séta a szépen rendbehozott középkori várrom, ahonnan csodás kilátás tárul a szemünk elé.

2. nap

13 km

Ha az első napon csak Vonyarcvashegyig evezünk, akkor délután iktassuk be a csak vezetővel látogatható Csodabogyós-barlangot Balatonedericsen vagy az nézzük meg az Afrika-múzeumot. Ha így tettünk, másnap reggel még 12 kilométeres evezés vár ránk Szigligetig, ahol strandolhatunk, majd ellátogathatunk a várba vagy a Kirányné szoknyája kilátóhoz. Folyamatosan figyeljük a viharjelzést, mert az északnyugat felől gyorsan lecsapó viharok közeledtére azonnal el kell hagynunk a vízfelszínt és a parton megvárunk, míg jóra fordul az idő. Ha megszervezzük a hajók visszaszállítását Keszthelyre, akkor akár kerékpárral is visszatérhetünk a városba - ebben az esetben ne hagyjuk ki a hévízi kitérő csábító lehetőségét!